Okategorierat

Morgonträning- 4 tips för att det ska bli av.

Ännu ett härligt morgonpass med min vän Malin och grundaren av Vagavance design (sportsmycken). Jag har ju bloggat förutom om morgonträning, jag gillar det av flera anledningar dels att man får en massa energi under dagen samt att skulle det vara så att man behöver jobba över så är ju träningen gjord och slutar man som vanligt hinner man med ett till pass – så mao morgonträning i min värld är win-win….. även om det är mindre roligt när klocken ringer ca 05:30.

Men många har svårt att komma upp på morgonen och trycker gärna på snooze och sedan blir dem så besvikna att dem sov bort sitt träningspass. Detta är mina fyra tips för att morgonträningen ska bli av.

Ställ klockan

Kanske säger det sig själv att ställa klockan på den tiden man ska gå upp, men ställ klockan på 5-10 min tidigare än du tänkt,man är rätt segstartad på morgonen, några extra minuter brukar därmed göra gott….Och för gudskull snooza inte då är det kört.

Packa väskan

Förberedd allt dagen innan, packa väskan , stryk skjortan du ska ha på jobbet, sätt kaffebryggaren på timer etc. Om du inte fixat med det praktiska dagen innan så kommer det bli super stressigt på morgonen när du ska leta upp kläder etc.

Träningsupplägg

Bestäm dagen innan vad du ska träna, planera i detalj, och ta gärna dina favorit övningar. Annars är risken när du är trött på morgonen att du kör en slapp-variant…. och det vill vi ju inte.

Boka dig på pass eller med en kompis

Har du mindre bra disciplin på morgonen så rekommenderar jag att du bokar in dig på gym-pass (tex spinning) eller med en kompis. Svårt hoppa ett pass om din kompis står och väntar på dig om du inte vill ha douchebag of the year award. Dessutom riktigt kul träna ihop med någon på morgonen speciellt. Man  får mycket energi av det.

Kör hårt!

 

 


Du kanske också gillar

Inga Kommentarer

Lämna en kommentar